Terroristerna





Storebror och lillebror

I morse var det kaos här hemma. Melwin vaknade kl 06 och började leka tittut med Moss under överkastet. Båda skrek och ylade av glädje medans mamma/matte kände sig som 89 år gammal under sitt täcke. Jag hade varit uppe långt in på natten för att pilla med bloggen som inte gjorde som jag ville och hade inte fått ihop så många timmars sömn. Jag hade varit ute med Moss kl 05 och klarat av den långa morgonpinken.
Jag satte mig på toa med huvudet tungt i händerna när Melwin och Moss for fram runt hörnet. Moss konkade runt på en stor gossehund från IKEA som Melwin haft i sitt rum ett bra tag. Han varvade brottning och juckning mot det stackars djuret, såg jäkligt roligt ut! Melwin drog i mig och sa " Mamma, Moss baaaaaajsaaaaa!" Han ledde in mig i hans rum och där låg en härlig hög rackarudi och lyste i solens sken. Mitt på bilmattan. Finfint. Jag blev lite sur på mig själv att jag hade missat Moss signaler. Jaja, bara att tvätta.
Dax för frukost. Nu förbannar jag detta hus som har 3 plan. Dvs två trappor. Det går ju an nu när Moss bara väger runt 10-12 kg, hahaha, om ett par månader blir det härligt! Bra träning iof..Vi har dessutom några trappsteg ner till gräsmattan på baksidan så jag tog ett stort kliv över kompostgallret men Moss i högsta hugg. Kände hur Foppatofflan fastnade och jag flög ner i gräset med en dund. På nåt konstigt sättm, som när man ramlar med aett barn i famnen så¨stod Moss på alla fyra och glodde frågande på mig. "Vad fan pysslar du med matte?" Jag måste ha hunnit sätta ner honom snyggt innan min högra skinka slog i trappen. Melwin gastade från köket " vad gööööörru mamma?" Knip käft unge, bet jag ihop tyst för mig själv. Mitt blodsocker var lågt och gröten hann ju för fan kallna medans jag låg där och krälade på gräset med morgonrocken snodd 
runt kroppen som en gigantisk puppa.

Vi alla tre fick iallafall sin frukost och vi packade in oss i bilen. Vi skulle till Jessica i Stenhamra! Hon har även en Rottweiler hanne som heter Eros. En riktigt härlig gentleman på 9 år. Första mötet mellan Moss och Eros gick jättebra! Dom var båda nyfikna på varandra och sen lekte dom flera gånger under dan på den stora gräsmattan! Moss sov hela vägen hem i bilen, slut efter dagens äventyr.
Han e så jäkla härlig, denna lilla varelse!

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0