Vaccination

Idag ska vi till Hässelby Veterinärpraktik för den 2:a vaccinationen. Gift, gift, gift o lite till gift. Jaja, han måste ju ha den om man ska ställa ut o umgås med andra hundar sen. Tänker mycket på det där med vaccinationer. Hade många diskussioner med BVC när Melwin föddes och skulle få alla injektioner. Jag vägrade tex "Dagisinfluensan" en förkylning som ungar på dagis gärna får och som är långdragna de första åren. Föräldrarna har inte tid att vara hemma med barnet så då vaccinerar man dom istället, heeeelt sjukt tycker jag. Jag vet att 1/3 av Veterinärers inkomst kommer från vaccinationer, undrar då vad våra läkare får??? I USA är debatten het sen många år och man hävdar att vaccinationer är direkt kopplade till Autism , ADHD, Asberger osv, det låter ju härligt. I Sverige har diskussionen vart densamma, men tystads snabbt ner av Läkemedelsverket, näääähäää! Det man kan göra, som vore så himla bra, är att testa barnet om han eller hon tål vaccinationen! Det är det dom försöker få igång i USA bla, då minskar riskerna radikalt! Enkelt, men säkert dyrt för staten. Och så länge folk bara går sitt lilla lemmeltåg till vårdcentralen, Vaccinationsmottagningar & BVC utan att tänka ett steg till och bara pumpar i sig skiten i tron om att dom ska va så friska och trygga sen så gnider Läkemedelsbolagen händerna.
Money, money, money, always funny...

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0