"Att ha valp är myyycket jobbigare än att ha barn!"

Fan, idag har Melwin testat mig sen kl 06.15. Då vaknade jag av det luktade starkt i hela sovrummet och jag kastade mig rent instinktivt upp och ser Melwin jaga Moss med en acetonflaska som han sprutar över den stackars hundens rumpa och svans. Moss var skitglad och skällde och lekte runt. Jag i min tur skällde ut Melwin så det dånade i hela jävla Vällingby och sa åt honom att gå till sitt rum. På den minuten hann Moss bajsa i arbetsrummet. Jag måste ju kasta mig upp på morgonen och ta ut hunden, annars sker detta. Så, jag väntade 1 minut för länge. In med hunden i duschen och spola av han så gott jag kunde.

Torka upp bajset från golvet.

Ner o käka frukost. "Ja ll ha tuggummiiiii..."muttrade Melwin. Jag berättade för honom att det blir inget JÄÄVLA tuggummi idag, på heeeela dan! Han grinade och hade tydligen glömt bort vad han precis gjort på Moss. Jag påminde honom och han skämdes.

Sen dess har Melwin kissat på golvet 3 gånger och det var bara för att jävlas. (bestämde mig för att köra racet med blöjfria dagar nu när man ändå kryper på alla fyra och plockar både bajs och torkar kiss, går sådär måste jag säga, blöjor på natten, kalsonger på dan)

(och så har jag ju semester också....eh...har jag???)

Han har tuggat motot och spottat på hela vardagsrumsgolvet så det lyser orange på mattorna. (med en glad hund efter sig) Han har sprayat rengöringsmedel på hela köksgolvet när jag var o sket för att han skulle tvätta sin Bobbycar...som stod i hans rum... Han har tagit av sig sina kalsonger och bajsat nere i källaren, på vår picknickfilt. Han har tjatat om detta förbannade tuggummi var femte minut i ca 6 timmar nu. Han har nästlat sig in i "sjuklådan" och lagt ut plåster på hallgolvet.

(Med en glad hund efter sig)

Han har dragit fram hallkorgen och klättrat upp på byrån för att

leta efter tuggummi. (4 ggr)

Medans allt detta har pågått så har jag städat huset så gott det går för jag fick in två massagekunder ikväll. (semester???) Tinat och fryst om kycklinghalsar, hjärtan, levrar och  i portionsförpackningar. Lagat lunch till en gympolare som kommer om en timme. (Fan vad skönt det ska bli att snacka med en vuxen människa) Varit ute med Moss i lera och regn. Gett gnälliga katter mat och vatten, kastat ut dom igen. Bytt menskopp några gånger pga jordens jävla lingonvecka. Ringt Försäkringskassan.

La på efter ett tag för att återkomma senare,

hörde inte ett skit av vad tantan sa.

Försökt starta ett vattenbyte på akvariet, men inte hunnit.

 

Nu har terroristen fått mellis, tomtegröt med kanel och mjölk. Ätit 3 stora portioner och nu har han

förhoppningsvis somnat i källaren framför TV:n.

 

 

Nähä, nu kom han upp för trappen och skrek "TUGGUMMIIIIIII!!!"

Bokade precis en sista minuten till Thailand. Skulle duga med Malmö också, bara jag får lite syre att andas.

Eget syre.

 


Kommentarer
Postat av: Jessica"ditt största fan"

VI ÄLSKAR DIG/ER

2011-07-21 @ 20:55:01
Postat av: mikael hultmark

ha ha kul att det är fler som har ^semester med vilda djur ha det bra önskar oss från östergötland

2011-07-22 @ 08:09:08
URL: http://torils.bloggproffs.se/
Postat av: Sophie Ödman Filén

Hahahaha!!! Jag TAR TILLBAKA!!! Skulle inte klara en minut med "vilda bebin". Tror jag klarar 9 valpar bättre än 1 Melwin! Bra kämpat Carro! <3

...och tuggummi är ju gott ;o)

Kram

morrmorr Sophie

2011-07-24 @ 12:55:00
URL: http://kennelgelzagebora.se

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0