Ny dagmammma...

Melwin har det så jäkla bra hos Lena! Alla kids trivs, dom är ute mycket, hittar på mycket roliga saker jämt! Så var jag på enskilt föräldrasamtal förra veckan och hon meddelar att hon ska flytta. Suck... Faan då! Typiskt mig, som vanligt så blev jag så jädra känslosam och började böla lite smått och kved "Jamen, han trivs ju så bra hos dig, såklart vi hänger med!" (hade precis fått mens också...skyller på det..) Eh...vart ska du flytta nånstans förresten? Traneberg. Alltså, Traneberg ligger inte alls långt bort egentligen, men, det kan ta en timme minst att komma dit genom Brommaplan med alla bilköer och så. Det funkar inte. Ska vi ha Melwin korta dagar för att vi ska få vara tillsammans så mycket som möjligt och så ska vi sitta i bilköer två timmar minst varje dag? Nope nope nope. Jahapp, då ska man börja göra research igen då och hitta nån ny bra dagmamma tänkte jag. Flytten ska ju inte ske förens i höst, men tiden går fort och det har blivit populärt med dagmammor igen så det gäller att ligga på! Så i fredags när jag jobbat klart i stan så ringde vår dagmammegranne Mia. "Jag hörde att Lena ska flytta!" "Min kollega Pernilla har en plats från den 22:a Augusti!" "Skynda dig och ring för det är fler som är intresserade då ett dagis i närheten stänger igen!" Så idag har jag och Melwin varit där och hälsat på! Melwin känner Pernilla och hennes små kottar ganska bra för dom träffas ofta, såååå suveränt! Pernilla gillar Melwin jättemycket och tyckte också att det var en kanonlösning att få honom  gruppen efter semestern! TJIHOOOOOOOOOOO VILKEN TUR VI HAR! Jag fick bokstavligen släpa hem Melwin därifrån idag efter två timmars lägga pussel, dans och skoj! Känns såååå jäkla skönt!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Va skönt för er du ser efter regn kommer sol :-), Förresten fredagen den 18:e tänkte vi dra ihop en tjejmiddag kan du då??

2011-03-04 @ 07:35:29

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0