Spansk Afton



På lördag är det vår tur i vår lilla GrannTrio att ha middag. Vi måste välja ett land. Den som har middagen lagar varmrätt, fixar frågesport och grannarna tar med förrätt och efterrätt. Vi har valt Spanien. God mat, TAPAS! Tjihoooo, en massa gottis har jag Googlat fram och Spotify listan innehåller numera en Spansk spellista som ska gå medans vi äter gott och skålar i Sangria. Mys mys på Ängsullsvägen! Ska förbereda så mycket jag bara kan i morgon. Handla allt, göra röror och marinera kött.

Meny:
Kall Gazpacho i små glas
Heta vitlöksräkor
Manchegosallad
Tortillaomelett
Spanska köttbullar i sås
Champinjoner i vitlök
Marinerade oliver
Vitt bröd med Aioli
Klyftpotatis
Parmesangratinerade paprikor
Guacamole
Ost & böntortilla
Banderillas-kyckling o Choritzospett

Vad tycks?


Kommentarer
Postat av: jossi

När kan jag komma?

2011-03-25 @ 15:46:02
URL: http://jossibell.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0