Cruuuuuudi, Cruuuuuuuudi???

Jag har panik. Jag irrar runt och letar efter Tobbe som har dragit iväg utan att säga nåt. Fan, jag ska ju upp på scenen snart! Jag ska sjunga "My heart is refusing me" inför en stor publik! Shit...jag kan ju inte ens sjunga så högt...hur ska det gå??? Folk kommer garva och bua ut mig! Bara jag får tag på Tobbe, han har min mobil och jag måste ringa Swedbank och kolla mitt konto. Hoppas mina fakturor har kommit in idag så jag kan dra till Willys o storhandla som planerat.. "Crudi!? Cruuuuudi!? Cruuuuuuuuudi!?" Jag vaknar helt yr i skallen. Så sjukt trött! "Cruuuuuudi!?" Men vad faan, varför kallar Tobbe mig Crudi för? Kom bara in i stället, stå inte där nere i hallen o gasta! Shit, det är nog plattsättaren som kommer tidigt idag! Vänta här nu....vad ända in i helvete...vad är det som händer denna torsdagsmorgon?! Vart är Melwin? "Cruuuuudi!?" Jag sätter mig upp i sängen och gnuggar mig hårt i ögonen och kollar på klockan som visar 06.45. Ett obehag sköljer över mig när jag inser att SHIT, GRANNEN PHILLE STÅR I HALLEN O ROPAR PÅ MIG, MELWIN E BORTA O JAG E NYVAKEN, NAKEN! "Ja?" ropar jag ner i hallen, försöker att stabilisera rösten som är nyvaken. "God morgon, jag hittade Melwin utanför oss!" "Han e ganska kall, sov du eller, hahaha?" " Jag kommer!" ropade jag tillbaka och nöp mig i kinderna, slängde på mig kläder o störtade ner i hallen. Där stod Melwin iförd endast en tung kissblöja och sina små Foppatofflor och höll Phille i handen. Den lilla köttkorven log pillemariskt och drog sig i håret. "Han stod på våran veranda och Loffe skällde som en galning! (deras hund) När jag öppnade dörren och frågade vad han gjorde här så sa han att han ville köpa glass!" sa han och garvade. Ja, jag kunde inte bli arg så klart, det hela är ju helt stört. I lördags så gick nämligen Melwin med Phille till Konsum när jag skulle göra iordning lunch. Dom kom tillbaks med glass i högsta hugg o Melwin njöt som aldrig förr. Vissa saker kommer dom minsann ihåg, dom små minihomosapiensarna. Phille gick till jobbet och jag låste dörren och satte Melwin på byrån i hallen. "Vad gööööör du?" frågade jag honom. "Ja köpa glaaaaaaaass!" sa han och la huvudet på sned, strök mig över kinden och tittade mig djupt in i ögonen. "Mamma, älska diiii!"
Jaja, Emil i Lönneberga, jag älskar dig också, som en galning.
"Kom så ska du få en macka, vi måste käka frukost."


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad ska det bli av den där ungen hhaaa haaa haaa

2011-05-12 @ 12:40:44
Postat av: Nettan

TokFrans!

2011-05-13 @ 11:26:25
URL: http://abvl.blogg.se/

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0