Pensionärsben...

Igår drog jag o Lisa ut på den planerde löprundan kl 19 på kvällen. Jag och Melwin hade kommit hem från Jossans underbara tårtkalas i solen och jag var mätt och trind om magen om man säger så. Bra uppladdning för turen, tja varför inte? Vi bestämde oss för att ta en runda på 7 km och öka på sträckan om ett par veckor. 7 km seglade förbi och ingen av oss var särskilt sliten så vi bestämde oss för att påbörja ett varv till så att vi skulle komma upp till 1 mil! Jag hade min iPhone med mig med den suveräna appen RunKeeper på. Där ser man sträcka, GPS, kmstolpar på rundan, km tid, kalorier, stapeldiagram över rundan, mm mm. När det var 200 meter kvar så la vi in en extra växel och spurtade i mål! Det tog exakt 1.02.50, så jäkla härligt och vi var sååååå nöjda och stolta över oss själva, vi klarade det! I morse när jag vaknade så hade jag en 90 årings knän och höfter, knirr o knak o brak hela förmiddan..hmm...har ju inte kutat asfalt på ett år..men vad fan, känns bättre nu och jag längtar faktiskt till nästa runda, vi hade det så trevligt så!  

Imorgon är jag ledig men ska till Staffan o Nettan i Vallentuna för att måla deras dotter Janes vägg! Ett fönster ska det bli, med en hjord med hästar och en stor häst i förgrunden som stegrar sig. Det ska bli riktigt kul och färger, penslar o vattenpass ligger färdignerpackat i hallen.

På onsdag tar Linn studenten! Det ska bli kul att se henne fara ut i friheten!

På torsdag är det Prins & Prinsessfest hos DagmammeLena med alla kids, hmm, vad fasen ska jag klä ungen i? Förslag?

På lördag ska jag o Toobi in till stan på utbildning. Ett nytt pass som heter Fight Circuit kommer till SATS till hösten. Ett kampsportinspirerat pass med en massa tuffa övningar. Testade passet på SATS inspirationsdan och jag hade träningsvärk i en vecka efter..hehe. Det ska bli kul att köra kursen tillsammans!

På söndag är vi bjudna på pannkaksbrunch hos Johan o Lina i Blackeberg, muuuuums!

Vilken härlig vecka!

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0