Hårfight med Bo...

Vår älskade familjemedlem Bo har mycket päls.. Väldigt mycket päls...suck. På våren när han fäller så lossnar inte underpälsen utan tovar ihop sig i små stenhårda tovor och knutar. Jag borstar och borstar flera gånger i veckan och kämpar på. Fick nu låna en riktig trimfön av grannen som har Perser uppfödning. Spännande, har aldrig badat Bo.

Fight 1. Rensa kattfan på tovor.

Fight 2. In i badrummet för sin första dusch.

Fight 3. Schamponera honom medans han försökte rymma mellan mig och duschdörren..

Dränkt/kränkt katt? Har aldrig sett honom så jävla förbannad.

 

Föningen gick bättre än jag trodde men han skrek som jag aldrig hört honom skrika förut! Han for runt så fort han fick chansen och kastade sig upp på handfatet, in i spegeln, mot dörren. jag efter med fönen som lät värre än en högrtyckstvätt...stackars katt. tog lite pauser då och då så han fick lugna sig och han tittade på mig med stora ögon och kom sakta gåendes med svansen mellan benen.

 

Nu ligger han undersoffbordet och sover, matt efter dagens fight. Förhoppningsvis så kommer pälsen bli mer lätthanterlig nu. Får väl se...

 


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0