SVERIGES NATIONALDAG!

Vi satt och käkade frukost idag lilla familjen. Jag förklarade för Melwin vad det var för idag och varför vi är lediga. Tobbe satte på National sången på Spotify och jag kunde fan inte texten på andra versen, pinsamt. Inte så konstigt å andra sidan. Vi fick ju inte sjunga den på varken Nationaldan eller avslutningen från 7:e klass. Det är ju så fruktansvärt rasistiskt. Vi hade en kille från Irak i vår klass. Han fattade ingenting. "Varför sjunger vinner Sveriges Nationalsång för? Är ni inte stolta över ert land?" Jooooorå, vi är skitstolta över Sverige...när vi åker utomlands. Då tar vi på Foppatofflorna, Sverige tröjor och kepsar och skryter om ABBA, Björn Borg, Stenmark. Sen åker vi hem igen, gömmer alla flaggor, tröjor och kepsar (utom när EM börjar) och skulle för allt i världen inte sjunga vår sång högt. Lilla jävla svensken, fega, töntiga jävel. Lite mer patriotism skulle va härligt tycker jag!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0