Fy på er Lego!!!

Lego har kommit ut med en serie dockor och byggsatser för "tjejer". Bestående av sminkbord, hårborstar, parfymflaskor, långa ögonfransar och tjockt svallande hår, pinnsmala armar och röda läppar. En liten pokal att ställa på hyllan bredvid sminkbordet med en häst på. Ååååh så förjävla pluttinuttgulligt! Jag spyr. Kaskadspyr. Ska barnen påverkas redan som små 4-5 åringar hur en "kvinna" ska se ut, vad hon ska ha för intressen och hur viktigt utseendet är! Det kommer så det räcker och blir över när hon fyllt 12. Fyyyyyy faaaaaan. Jag kommer ihåg när jag lekte med Barbie som liten tjej. Jag haaaaatade deras långa jävla hår och spinkiga ben. Jag ville hela tiden få mina dockor att se verkliga ut så jag sydde egna kläder som inte var chockrosa och glittriga. Jag klippte och tunnade även ur håret på dom. Fan, jag får högt blodtryck....


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0