Glädjens och sorgens dag

Idag var jag på inskrivning hos MamaMia! Allt såg bra ut, ska ta lite extra järn bara. Jag är i v.13 men fick ändå höra hjärtat slå idag! 160 starka små slag som bultar där inne! Kändes helt underbart!!! Lyckan hoppade omkring i kroppen när jag satte mig i bilen för att åka hem. Då ringde min älskade syster och meddelade att vår häst Smirnoff skulle avlivas idag. Han bröt ett ben i hagen igår och har fruktansvärt ont. Jag bara bröt ihop. Jag har inte varit engagerad i Smirre på några år men tomheten är ändå helt sjuk nu när han inte finns kvar. Så fort jag kom hem så tittade jag på bilderna jag har av honom i hallen och grät ännu mer. Han var gammal men pigg och fräsch. Nu "springer han på de evigt gröna ängarna" som det så vackert heter. Hoppas det stämmer. Ja, vilken konstig jävla dag i livet. Jag kan ändå inte låta bli att tänka att när ett liv tänds så släcks ett annat. Stämmer ofta... Jag berättade för Melwin vad som hade hänt och varför jag var ledsen. Jag sa att han hade gjort illa sitt ben och att doktorn kommit och hjälpt Smirre så han fick vila och komma till himmelen. "Han är död nu Melwin" sa jag. Han satt tyst där bak i bilen och sa" mamma, är det Karies och Baktius som har tagit honom nu?" Då landar man lite på jorden igen...


Smirnoff 1989-2012


Kommentarer
Postat av: Tessan

Stackars Melwin, plastmormor har skrämt honom med berättelsen om Karius och Bactus!

2012-03-05 @ 22:27:37

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0