Årsstämma


Kom precis hem från årets stämma i vår förening där jag sitter med i styrelsen. Självklart tog jag med mig Milou. Hon klarar sig inte utan en bröstvårta i munnen mellan kl 18-21.

Vi i styrelsen satt vid ett bord framför folket som kommit från området för att sätta sig in i vårt arbete, ekonomi mm.
Ca 40 pers var närvarande.

Milou hade precis somnat passande nog i vagnen och sov djupt.
Kl 18.30 startade mötet och allas blickar riktades mot oss. Då vaknar min böngrodd. Hon ligger klarvaken i vagnen och försöker orientera sig med stora ögon. 5 min senare börjar hon vrida och vända på sig och snutta på filten i tron om att kanske hitta en vårtgård där nånstans. Faan då.

Jag tar upp henne och börjar amma bakom min sjal som jag lagt över axeln och det känns som att alla gubbar och tanter i "publiken" stirrar. Milou bökar, suger, smackar, stönar och sprattlar. Man riktigt hör hur hon suger i dig mjölken med djupa klunkar, drar huvudet bakåt, släpper bröstet med ett stort plupp. Jag var inte så bekväm i min sits om man säger så.

Efter 30 min stänger jag fabriken och langar upp henne på axeln med spytrasan redo. Hon lägger en vitgrynig pizza över min axel och är såååå nöjd och belåten. 10 min senare..brrrrrrraaaaaaaak, splatch, gurgel i brallan. Bajstime! YES!
Folk fnissade lite smått och jag log mot folket. Fiiiinfint. Milou har gjort avtryck i föreningen om man säger så. Jag var alldeles svettig när mötet var slut...puh, tänk om hon bara hade sovit!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0