Dagens middag

PASTAGRATÄNG

4 port

 

8 dl makaroner
2 paket bacon
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
2 morötter
1 tärning grönsaksbuljong
3 dl matlagningsgrädde
1 burk crème fraîche
Salt och peppar
Riven ost

1. Koka pastan.
2. Riv morötterna, hacka löken.
3. Stek bacon, gul lök och vitlök.
4. Tillsätt crème fraîche, grädden, morötterna, låt puttra en stund.
5. Tillsätt buljong, salt och peppar.
Det ska smaka mycket eftersom lite smak bleknar i ugnen.
6. Häll pastan i en ugnsform och blanda ner baconsåsen, strö över osten.
7. 15 min i ugnen, 200 grader.

Betyg: Hela familjen slukade maten och det smakade riktigt gott! Jag ska slänga i lite broccoli nästa gång. Jag bytte ut grädden mot Oatly havre grädde också valde jag laktosfri crème fraîche.


Kommentarer
Postat av: Tessan

Ååå, vad gott, måste testa!

2012-11-29 @ 09:55:07

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0