Äh, det är bara vatten!

 

Försöker jag säga till mig själv för att hålla mig positiv över vädret. Jag fightas med Melwin varje morgon över säsongens kläder. Galonishängslen som åker ner, vantar som krånglar, fleecisar som knögglar sig, mössan som drar i håret. Listan är lång över vad en tre, snart fyra åring kan komma på för problem över sina lager kläder.

Jag lämnar av honom hos Pernilla och vi är dyngsura. Nej, jag tar inte bilen för vi har köpt en stor hund som måste röra på sig mycket mycket varje dag. "Det finns inga dåliga väder!" Fuck off...

Moss kissar och kissar och bajsar och bajsar och jag springer efter med blicken fixerad vid bajsstället på ängen så jag inte tappar bort högen. Nåde den som inte plockar upp efter sin hund.

Jag går omvägar tillbaks hem. Vagnen studsar över leriga snoriga ängar och Milous lilla huvud studsar på kudden så jag tänker att jag måste lägga in en kudde till så hon inte får bestående men av allt skakande. Närå, hon sover så djupt och sött så. Hon sover sååååå djupt så jag har idag, i morse innan vi drog iväg, förberett DVD:n med ett Body Pump pass! Vikterna från SATS står redo med mattan framför TV:n. Carro ska träna idag! Milou ska fortsätta sova minst en timme till på verandan. That's my plan!

Men jag hinner faan bara sätta foten på verandatrappsteget så vaknar ungen och tittar upp mot mig och ler. Skitgulligt, verkligen! Men inte idag. Jag vaggar vagnen i 10 min över en trädgårdsslang som ligger på verandan. Skump skump, men hon är klarvaken och hennes underbara leende som jag älskar så mycket ser nu ut som ett hånleende. "Hahaha, nu ska du amma mig mamma! I 30 min. Sen ska jag mystutta i 30 min till. Sen ska jag kräkas över ditt knä och sen över axeln. Sen är det skönt och bajsa, helst så det går igenom både body och strumpbyxor!"

Tiden hemma krymper och krymper och sen är det dax att klä vagnen som en kuvös igen, trycka ner ungen med overall, koppla Moss i selen och gå och hämta Melwin.

Nu har jag skrivit av mig en liten dynghög bitterhet. Ska upp och byta på Milou nu. Hon har tuttat i 30 min och bajsar igenom hela sin outfit. Body Pump setet ligger orörda på golvet framför mig och jag hoppas på att kunna kötta loss iallafall några låtar nu när Milou är fulltankad.

 

 


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0