2013

Nytt år, ny start. Så känns det mer än någonsin. Jag behöver verkligen göra en massa förändringar och det är dax nu.
Målet? Att efter ett år vara lite mognare, mer harmonisk och uppskatta mitt liv mer än jag gör idag. Nu känns det lite som att livet slinker genom fingrarna. Åren går fort och jag vill LEVA MER varje dag på nåt sätt! Jag vill gå igenom dagarna, vardag som helg med en gladare inställning! Jag vill bli ännu lyckligare. Lätt va!?
Nyckelordet är, antar jag, mindfulness.
 
2012 kändes rätt tungt och grått. Jag var gravid, visst, superhärligt att bli med barn och ut kom en underbar jädra unge som vi älskar så vi spricker, men graviditeten gjorde mig deppig, arg och hormonell på ett negativt sätt. Och man är ju fasen gravid i nästan ett år!
Sommaren kom aldrig, den var också grå, kall och bristen på sol gjorde inte mitt humör bättre direkt. Tight ekonomi under mammaledigheten då jag än en gång blev tokblåst på mina massageföretag av underbara f-ttan Lena. Jag har känt mig trött, lättretlig och fått tusen utbrott som har resulterat i att hela familjen går på nålar.
 
2013. Nu är Milou snart 4 månader och det känns som att rutinerna börjar falla på plats. Jag är så jävla överlycklig över att ha två barn! Jag är tvåbarnsmamma! Fantastiskt härligt! Bara en sån sak.
Jag börjar jobba lite smått igen och mina pass på SATS sätter fart vilket resulterar i att vår ekonomi kommer bli stabilare och jag ska starta igång mitt företag med ett helt nytt tänk.
Ett mognare tänk, det blir finfint.
 
Jag är peppad till tusen att verkligen göra förändringar i mitt liv och jag har gjort upp en plan.
 
Istället för att brassa igång med ett A4 med en massa nyårslöften som ska startas nu i Januari så ska jag välja ut 12 viktiga saker som jag vill förändra och portionera ut dom under året, månad för månad. Mina uppdrag kommer att tillkännages här på bloggen varje månadsstart så att det verkligen "finns på print" så jag inte bangar för det här är på blodigaste allvar. Det finns en bok som handlar om just detta, ska kolla upp vad den hette och köpa den.
 
Så, här kommer årets första månads mission:
 
Januari:
 
HARMONI. INTE FÅ ETT ENDA UTBROTT
Istället, lämna kaoset och andas tills pulsen sänks, tänka igenom situationen och återgå med större kontroll och handlingskraft. Hålla igen på hårda ord och knipa käft tills jag lugnat ner mig.
 
Wish me good luck!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anne

U go Girl!!!
Tipsa gärna om boken när du finner titeln.

2013-01-07 @ 17:38:12
Postat av: Nettan

Vet hur svårt DET är, (inte min starka sida, om man så säger...)så ett stort fett, lycka till är nog på sin plats ;-)

2013-01-08 @ 18:34:56
URL: http://abvl.blogg.se
Postat av: Anna Norling

Underbart att läsa Carro....inte underbart att du mått dåligt...men att det finns fler av oss tjejer som är så här.....jag tror oxå att som du skriver att man vill så mkt och har massa saker man vill hinna med....att när det inte sker blir man besviken o irriterad. Att ha ett humör som åker berg o dalbana tror jag att vi tyvärr får leva med..mycket hormonellt o en jäkla envishet..hihi!!! Starka tjejer som vill och kan!!!! Sen är detinte kul när det går ut över dom man älskar så klart...det e ju viktigt att man ändå vet om det...och jag jobbar oxå med mig själv...varje dag...ibland funkar det o ibland blir jag så arg att jag inte vet vart jag ska ta vägen:) Kram på dig!!!

2013-01-18 @ 22:14:19

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0