En missbrukares sista sil.

Nu får det faaaan vara nog. Jag har aldrig varit så sockerberoende som nu. Det behöver liksom inte vara godis, jag kommer på mig själv med att rota i köksskåpen på kvällen när båda barnen somnat och mumsar i mig 3 nävar russin! Sött, sött, sött. Jag hatar att vara beroende.
Vi var på middag hos Tobbes föräldrar igår och då började vi diskutera detta, jag och Ywonne. Hon sa att hon var sockroholic hon också. Vi gjorde då en deal som vi tog i hand på.

Godisförbud fram till Midsommarafton!

Detta innebär: Inte äta godis, bullar, kakor, glass och dylikt. Även undvika vete och mjölkprodukter så gott det går.

Undantag: vid kalas och middagar. Då får vi käka, men bara litegrann.

Mål: att bli kvitt mitt sockerberoende såklart!

Belöning: jag ska tänka ut nåt härligt att belöna mig själv med, typ nån present eller nåt att göra med familjen i sommar. Ywonne gav som förslag att vi kunde åka till Legoland! Det lät härligt tycker jag!


Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (bara jag som ser)

URL/Har du en blogg?:

Skriv nåt kul!:

Trackback
RSS 2.0